Tallink tar kål på myten om Tallinn tillsammans med VICE

Report this content

I sin andra videocontentsatsning med mediehuset VICE väljs influencers och kändisar bort för att istället ge plats åt lokal och intern talang.

– Vi ville göra något nytt och äkta för att visa en något annorlunda sida av Tallinn. Tack vare våra kollegor och goda kontakter i Tallinn får vi oftast en annan, mer nyanserad och spännande bild av staden än många vanliga besökare kanske får. Detta vill vi dela med oss av via dessa härliga videoproduktioner, säger Janis Pavuls, Kommunikationsdirektör på Tallink Sverige.
Rederiet presenterar nu en miniserie i tre delar med fokus på de oväntade sidorna av Tallinn.

I varje avsnitt får vi följa lokalguiden Katrina Sokk och Tallinks egna webbdesigner Ninni Kotz på en resa där de två besöker bland annat Whisper Sister, den dolda cocktailbaren i centrala Tallinn, Fankadelik Vintage som beskrivs som ”not your average vintage store”, och restaurangen Leib där kockens fru brygger restaurangens egna Kombucha.

Även kryssningen till staden dokumenteras i seriens första avsnitt där bland annat ryska delikatesser och lokalbryggd estniska öl ligger i fokus.
– Destinationen är självklart en stor del i vår verksamhet men långt ifrån den enda, vi vill ju också visa att kryssning är det absolut roligaste sättet att resa på, säger Janis Pavuls.

Detta markerar rederiets andra samarbete med mediehuset VICE men det första specifikt för varumärket Tallink.
– Vi skapade något som vi var väldigt nöjda med förra gången
i ”Jonas Kök” och det är därför roligt att vi åter igen får skapa kvalitativt och autentiskt content tillsammans, men med fokus på varumärket Tallink, säger Kay Höök Managing Director på VICE.

Avsnitten släpps på Tallink Sveriges sociala medier varje måndag under tre veckor med start 24 juli. Följ länken för att se det fösta avsnittet: https://www.tallinksilja.se/tallinn

För mer information, vänligen kontakta:

Janis Pavuls
Kommunikationsdirektör, Tallink Silja AB
E-mail: janis.pavuls@tallinksilja.com

Kay Höök
Managing Director, VICE
Tel:
+46 (0)76 618 75 75
E-mail: kay.hook@vice.com

AS Tallink Grupp är det ledande serviceföretaget inom passagerar- och lasttrafik på Östersjön. Tallink Silja AB drivs från Stockholm och trafikerar linjer till Helsingfors, Tallinn, Riga och Åbo, samt mellan Kapellskär och Paldiski. Bolaget transporterar över 9 miljoner passagerare varje år och sysselsätter upp till 7000 personer i Estland, Finland, Sverige, Lettland, Ryssland och Tyskland. Bolagets olika fartyg trafikerar under varumärkena Tallink och Silja Line.