Tid för sommar med Tallink Silja

Det är dags att börja planera sommarsemestern och Tallink Silja erbjuder det största utbudet av destinationer kring Östersjön. Välj bland huvudstäderna Helsingfors, Tallinn och Riga eller besök Östersjöns sommarpärlor Åbo, Åland, Pärnu och Jurmala. De vita, kilometerlånga sandstränderna och de ljuva sommarkvällarna ligger bara en båtresa bort.

Tallink Silja satsar extra mycket på sommarresor och den populära klassikern triangelturen blir ett kärt återseende. Upplev mer på semestern och kombinera två destinationer under en och samma resa. Ta med bilen och upptäck fördelarna att på ett enkelt sätt ta sig runt bland semesterfavoriterna och varför inte prova en avstickare till Vilnius?

För den som föredrar lata och soliga dagar på stranden ligger semesterparadiset Jurmala, även kallad Östersjöns Riviera, bara några kilometer utanför Riga. Med sin tre mil långa, vita sandstrand är Jurmala ett givet alternativ för den perfekta solsemestern. Även Estland erbjuder den totala strandavkopplingen genom ett besök i sommarstaden Pärnu.

-          Det blir alltmer populärt att stanna fler nätter på destinationen och få mer tid att upptäcka sin favoritstad. Vi är stolta över att kunna erbjuda det största utbudet av destinationer kring Östersjön och har många förmånliga paketerbjudanden där båtresa och flera nätter på utvalda hotell ingår, allt för att sommarsemestern ska bli så bekväm som möjligt, säger Ats Joorits, Vice VD Tallink Silja AB.

För många innebär sommaren tid för lyx, shopping och avkoppling. Det är något som Tallink Silja satsar stort på. Det nyligen ombyggda fartyget Silja Serenade – the Shopping Mall of the Baltic Sea - har utökat shoppingytorna med 50 % och erbjuder populära och lyxiga varumärken som Tag Heuer, Victoria’s Secret, Furla, Prada, Gucci, Apple med flera. En sommarkryssning innebär med andra ord ett utmärkt tillfälle att shoppa nya favoriter till tax free-priser.

Som alltid byggs alla konferensavdelningar på fartygen om till stora lekland och Kidz Club tar över under sommaren. Med en sammanlagd yta på flera tusen kvadratmeter blir det extra roligt för alla barn och ungdomar ombord. Utbudet av aktiviteter är stort och de populära karaktärerna Mumin och hunden Lotte underhåller alla lekglada. Dessutom äter alla barn 0 – 5 år gratis och de mellan 6 -17 år till rabatterat pris i buffén.

Hela Tallink Siljas produktutbud finns på www.tallinksilja.se

Janis Pavuls, Kommunikationschef Tallink Silja AB,
Tel: 073 - 978 60 48, 08 – 666 34 29
E-mail: janis.pavuls@tallinksilja.com