Sätt färg på ditt möte – Tammsvik lanserar energifullt möteskoncept

Report this content

Hösten är här och vi går mot mörkare tider. Då kan det vara läge att ladda kroppen med en ljus upplevelse. Tammsvik lanserar nu därför ett nytt möteskoncept – energirummet ”Ljuset”. Det är ett mötesrum som i grunden är helt i vitt, där du sedan själv sätter färg på ditt möte. På så sätt blir det enklare att ta beslut om en ljusare framtid.

– Vår idé var att skapa ett rum där man kan styra energin och på så sätt dra igång ett möte och föra det framåt. Ljusbehandlingsrum finns redan, men i vårt rum väljer du också vilken färg som ditt möte ska ha, säger Johan Hjort, VD för Tammsvik Konferens & Herrgård.

Tammsvik är känt för sina annorlunda och innovativa mötesmiljöer och mötesrummet ”Ljuset” är det senaste tillskottet. Att ljuset påverkar vår hälsa och vårt välbefinnande är idag allmänt känt, men Johan Hjort berättar också att ljusets färg kan påverka såväl våra känslor och sinnesstämningar som ha en symbolisk effekt.

– Med intensivt vitt ljus får man en energikick och rött ljus gör oss kreativa. Men man kan också använda ljus för att bygga symbolik. Rött ljus efter lunch – för att elda igång mötet, eller grönt ljus om man ska prata om miljön.

I mötesrummet ”Ljuset”, som rymmer upp till 18 personer, går allt i vitt: Väggar, golv, bord och fåtöljer. Och bakom det genomskinliga, vita taket sitter fullt med färgade LED-lampor. Det är detta som är anledningen till det vita rummet. Att hela rummet ska återge den valda färgen. Med hjälp av en fjärrkontroll styr man sedan enkelt rummets färg. Här finns färdiga program eller så mixar man efter eget tycke och smak. Självklart går det också att ställa ljusets styrka med hjälp av en dimmer. De runda borden höjs eller sänks med ett lätt tumgrepp och på så sätt kan man snabbt byta sittning, från exempelvis vita snurrfåtöljer till vita saccosäckar.

– Allt vi gör handlar om att förbättra våra kunders möten. Med ljus och färg skapar man en atmosfär som påverkar mötet. Det går också snabbt och enkelt att förändra hela miljön. Och det är just den lekfullheten som är det viktiga i vår seriositet, avslutar Johan Hjort.

Johan Hjort
johan.hjort@tammsvik.se

Tanja Jezewski
Marknads- och försäljningschef
tanja.jezewski@tammsvik.se

Bilder
Högupplösta bilder finns att ladda ner på www.tammsvik.se under rubriken ”Om Tammsvik/Press”.