Tammsvik + Summit = SANT!

– Går samman med heltäckande möteskoncept

Två av landets främsta möteskoncept, var och en ledande inom sitt område, gör nu gemensam sak för att möta en allt hårdare marknad. Tillsammans erbjuder man en samlad paketering med ett heltäckande utbud för alla typer av möten.

– Det var ett lättfattat beslut. Vi har en tid tittat på att komplettera vårt erbjudande genom investeringar inom citynära dagkonferensanläggningar. Men varför gå över ån efter vatten när det redan finns otroligt bra aktörer. När vi började samtala fann vi varandra direkt, vi hade ett ömsesidigt behov, säger Johan Hjort, VD för Tammsvik Konferens & Herrgård och Krägga Herrgård.

Tammsvik Konferens & Herrgård är en av landets största konferensanläggningar, känt för sina innovativa och utvecklande mötesrum. Till anläggningen hör också exklusiva Mälargården och anrika Krägga Herrgård. Summit Konferens & Event innefattar fyra av Stockholms ledande dagkonferensanläggningar. De bägge företagen erbjuder nu genom ett unikt samarbete en heltäckande produktmix av dag- och övernattningskonferenser i Mälardalen.

– I en tid när kostnadseffektivitet blir allt viktigare gör vi detta för att våra kunder på ett enkelt och snabbt sätt ska få hela sitt mötesutbud tillgodosett genom en enda kontakt. Avgörande för samarbetet var våra gemensamma värderingar och att vi drivs av samma saker. Men den största vinnaren är helt klart kunden, säger Cissi Meltzer, VD för Summit Konferens & Event.