Löntagarnas eller stålbadets Europa?

Välkommen till seminarium måndag 5 mars, kl 10-12: om EUs sociala dimension och om fackets möjligheter att påverka politiken i det krisdrabbade Europa. Analyser och kommentarer till veckans EU-toppmöte.

Medverkande:
Monika Arvidsson, LO-ekonom
Ellen Nygren, LO-representant i EESK (EU:s ekonomiska och sociala kommitté)
Olle Ludvigsson, Europaparlamentariker (S) och tidigare fackklubbsordförande på Volvo
Samtalsledare:
Tommy Svensson, Europaansvarig vid Arbetarrörelsens tankesmedja och tidigare chef för fackliga Brysselkontoret.

Plats: ABF-huset, Sveavägen 41, Stockholm

Läs mer om seminariet på a-smedjan.se

Föranmälan  till info@ts.lo.se, eller 08-796 26 14, 08-796 25 27

Seminariet kan ses i direktsändning på abflive.se.

Arrangörer: Arbetarrörelsens Tankesmedja, ABF Stockholm, LO
Följ Arbetarrörelsens Tankesmedja på Facebook! 2.906 personer gillar oss!
------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------