Monika Arvidsson ny utredningschef på Arbetarrörelsens Tankesmedja

LO-ekonomen Monika Arvidsson har utsetts till ny utredningschef på Arbetarrörelsens Tankesmedja. Hon efterträder Anne-Marie Lindgren som gått i pension.

Monika Arvidsson är född 1972 och arbetar för närvarande på LO:s enhet för ekonomisk politik och arbetsmarknad. Hon är nationalekonom.

-Monika Arvidsson är kunnig, nyfiken och pigg på att delta i den politiska debatten. Hon får en viktig roll för att utveckla samhällsanalysen inom arbetarrörelsen. Vi är glada för att ha lockat henne till oss, säger Kerstin Alnebratt, ordförande i Arbetarrörelsens Tankesmedja.

På LO har Monika Arvidsson arbetat med makroekonomiskt analysarbete och även utarbetat rapporter och policy inom områden som EU, EMU, arbetsmarknadspolitik, handelspolitik, migration och bolagsstyrning. I dessa ämnen har hon även deltagit i den offentliga debatten med artiklar och framträdanden.

Som utredningschef kommer Monika Arvidsson att leda utredningsverksamheten, hålla nära kontakt med aktuell forskning och delta i samhällsdebatten. Hon börjar den 1 juni.

Välkommen till pressträff med Monika Andersson och Kerstin Alnebratt torsdagen 29 mars, kl 15.00 på Arbetarrörelsens Tankesmedja, Barnhusgatan 16, 3 tr.

Anmäl gärna deltagande till info@ts.lo.se

Kontakt:

Monika Arvidsson 070-624 26 67

Arbetarrörelsens Tankesmedja:

kanslichef Ove Andersson, 08-796 26 14, ove.andersson@ts.lo.se

kommunikationschef Tommy Svensson, 08-796 25 27, 0709-54 90 00 tommy.svensson@ts.lo.se

Hemsida:

a-smedjan.se