Ny tidning: Dagens Europa

Nu är första numret för året av Dagens Europa ute. Det innehåller intervjuer med Magdalena Andersson, ekonomisk-politisk talesperson (S) och med LO:s ordförande Karl-Petter Thorwaldsson om Europa – krisen, möjligheterna och nästa års Europaval.

Vidare behandlas klimatpolitiken, ungdomsarbetslösheten och den framväxande högerextremismen, särskilt i Ungern.

Dagens Europa är Arbetarrörelsens kunskapstidning om Europa. Den produceras av Arbetarrörelsens tankesmedja på uppdrag av den svenska S-gruppen i Europaparlamentet i samverkan med ABF och LO. Redaktör är Tommy Svensson, a-smedjan.

Den kan laddas ner här: Dagens Europa pdf

Den kan även läsas direkt på webben här: Senaste numret

Arbetarrörelsens tankesmedja http://www.a-smedjan.se Tommy Svensson Kommunikationschef  tommy.svensson@asmedjan.se

Taggar: