Seminarium: Varför Libyen men inte Syrien?

Varför genomfördes en intervention i Libyen, men inte i Syrien?  Vilka är konsekvenserna? Om det handlar vårt seminarium 23 april, kl 18.00, på ABF-huset i Stockholm. Medverkande är bland andra Urban Ahlin, utrikespolitisk talesperson (S).

Medverkande:
Christina Hertzman, studerande och uppsatsvinnare
Urban Ahlin, utrikespolitisk talesperson (S)
Katarina Bergehed, kampanjsamordnare Amnesty International
Pål Wrange, professor i folkrätt, Stockholms universitet.
Milischia Rezai, styrelseledamot Palmecentret
Lina Stenberg, Arbetarrörelsens Tankesmedja

Tid: Tisdag 23 april 18:00
Plats: ABF-huset, Sveavägen 41, Stockholm • Fri entré
Föranmälan senast måndag 22 april: info@asmedjan.se,
tel 070-319 00 38 eller 070-573 55 43

Temat behandlas även i det vinnande bidraget i uppsatstävlingen Världen i fokus, arrangerad av Palmecentret, Olof Palmes Minnesfond, S-studenter och Arbetarrörelsens Tankesmedja. Förstapristagaren Christina Hertzman, Stockholms universitet, presenterar sin uppsats vid seminariet.
Uppsatsen är ett av tio inlägg i den nyutkomna antologin "Det är VÅR värld", som tar upp flera utrikespolitiska ämnen. Den kan beställas från asmedjan.se

Kontakt: Lina Stenberg 070-319 00 38 lina.stenberg@asmedjan.se

Arrangörer: Olof Palmes Internationella Center, Olof Palmes Minnesfond, S-studenter, Arbetarrörelsens Tankesmedja, ABF Stockholm

Arbetarrörelsens tankesmedja http://www.a-smedjan.se Tommy Svensson Kommunikationschef  tommy.svensson@asmedjan.se