• Tassimo/

TASSIMO PRESENTERAR ÅRETS JULKLAPPSTIPS FÖR FAMILJEN: KAPSELMASKINEN T55 I DE NYA FÄRGERNA VITT OCH MIDNATTSBLÅTT

Nu lanseras TASSIMO T55 kapselmaskinen för varma drycker i två nya färgsättningar, vitt och midnattsblått. Med stilren form och sobra färger är detta en julklapp för kaffeälskaren, den designmedvetna så väl som till familjen som önskar ett eget kafé i köket.

TASSIMO är kapselmaskinn från Kraft Foods och Bosch som med ett knapptryck serverar allt från fyllig espresso till värmande latte och varm choklad. Modellen T55 är TASSIMO’s mest exklusiva och finns sedan tidigare i färgerna svart och röd. Med kromdetaljer, högglansig front och matta sidor är det en kapselmaskin med hög ambition både när det gäller design och materialval. T55 har en avancerad bryggteknik som gör det möjligt att förprogrammera styrka och smak på drycken efter personliga preferenser.

-      Som den marknadsledande kapselmaskinen i Sverige vill vi kunna erbjuda något för alla smaker och stilar. Det känns därför mycket roligt att kunna presentera ytterligare två färgkombinationer av storsäljaren T55.  Med en TASSIMO i köket får familjen ett eget hemmakafé med drycker som passar alla smaker, säger Jörn Viefhues Senior Brand Manager för TASSIMO i norden.

I september månad introducerar TASSIMO också nya T DISC med bland annat två olika varianter av mörkrostat kaffe från Gevalia under namnen Indonesian Lava och Latin Sunset. Nytt för hösten är också tesorten L’apres midi d’orient från Twinings of London. Det är ett fruktigt svart te som även är känt under namnet söderte.

TASSIMO T55 i vitt och midnattsblått finns till försäljning i bland annat elfackhandeln samt på tassimo.se från och med september 2012. Rekommenderat pris är 1999 kr.

TASSIMO’s kompletta dryckesmeny innehåller tjugo olika smaker som alla finns presenterade på tassimo.se

TASSIMO T55 tilldelades Priset "iF design award" för designkvalitet och innovationsgrad 2012. Denna utmärkelse kommer från ett viktigt forum där designkvaliteten hos många olika produkter utvärderas professionellt av en internationell expertjury.

För mer information, produktbilder och lån av maskin, vänligen kontakta:
Cecilia Ericson, 08- 506 353 12 alt. tassimo@golinharris.se

Om TASSIMO:

Intelligent och energieffektiv bryggning
Drycken kommer i portionsförpackningar som kallas T DISCS. Med hjälp av streckkoder på varje T DISC läser TASSIMO-systemet av hur den varma drycken ska bryggas och ställer in rätt vattenmängd, exakt temperatur och bryggtid, gång efter gång. TASSIMO är en av marknadens mest energieffektiva varmdryckesmaskiner. Det beror främst på att endast det vatten som behövs till drycken värms upp samt att TASSIMO direkt stänger av till viloläge efter varje användning.

Tre enkla steg
Bryggningen kräver inte någon baristakunskap. För en enkel kaffedryck, lägg en T DISC under locket, tryck på knappen och låt streckkodstekniken ta hand om resten. För en kaffe med mjölk - börja med en T DISC med mjölk, upprepa sedan proceduren med en Espresso T DISC, och så är cappuccinon eller latte macchiaton klar att drickas. För en te-dryck med mjölk – börja med en T DISC med te och fortsätt därefter med en T DISC med mjölk.

Hållbarhet och miljö
Kraft Foods och TASSIMO är först i Sverige med att använda sig av det innovativa återvinningssystemet TerraCycle. Genom att samla och skicka in dina T DISCS återanvänds de till nya produkter. För varje T DISC som skickas in går dessutom 10 öre till Rainforest Alliance. Samtidigt kommer 100 procent av kaffet i TASSIMO’s samtliga kaffekapslar från Rainforest Alliance certifierade odlingar. Genom detta program kan du som konsument bidra till en bättre miljö samtidigt som du njuter av dina varma drycker. Mer information om programmet på terracycle.se. För mer information om Rainforest Alliance, besök www.rainforest-alliance.org

Om Kraft Foods:
TASSIMO är en del av Kraft Foods. Kraft Foods bygger ett kraftfullt, globalt företag med fokus på snacking, och med en oslagbar portfölj av varumärken, som människor älskar. Med en årlig omsättning på cirka 49 miljarder dollar är vi världens näst största livsmedelsföretag, och vi gör produkter som miljarder konsumenter kan njuta av i cirka 170 länder.

I Norden är vi ledande inom choklad, kaffe, färskost och chokladdryck. I vår produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, Gevalia, V6, Stimorol, Philadelphia, O’boy, Oreo, Tassimo och TUC.

Kraft Foods (http://www.kraftfoodscompany.com/www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) är medlem av Dow Jones Industrial Average, Standards & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index och Ethibel Sustainability Index. Kraft Foods i Norden har cirka 1600 anställda. I Sverige finns vi i Upplands Väsby och Gävle. Läs mer på vår webbsida www.kraftfoodsnordic.com Kraft Foods, Smedbyv. 8, 194 86 Upplands Väsby, Tfn: +46 8 627 10 00. Fax +46 8 98 61 00.