• Taxi Göteborg/

Taxi Göteborg åter transportör för Göteborgs Färdtjänst – räknar med att ha tillgängliga bilar redan om en månad

Taxi Göteborg blir nu återigen leverantör och transportör för Göteborgs Färdtjänst. Detta trots att nya upphandlingsperioden startar först till hösten 2009. Taxi Göteborg räknar med att vara anslutet till systemet igen och ha tillgängliga bilar redan om en månad.

Taxi Göteborg har sedan augusti 2006 stått utan avtal med Göteborgs Stad för personbilsresor för färdtjänst, skolresor och tjänsteresor. Anledningen var att Taxi Kurirs överprövning av anbudet bifölls av kammarrätten.
– Det gläder oss att återigen kunna serva Göteborgs samtliga förvaltningar och bolag med våra tjänster. Något som vi känt varit mycket efterfrågat, säger Lars Backström, vd för Taxi Göteborg.

Taxi Göteborg räknar med att inom en månad vara tekniskt uppkopplat till Färdtjänsten igen och då kunna erbjuda sina tjänster till alla som inkluderas av Göteborgs Färdtjänst. Initialt räknar Taxi Göteborg med att kunna avsätta ett begränsat antal bilar för att lösa det största behovet. Efter hand räknar man med att öka antalet bilar från Taxi Göteborg och därmed tillgängligheten ytterligare.

– Vi har på ett mycket framgångsrikt sätt utvecklat verksamheten de senaste åren och markant ökat omsättning och lönsamhet genom att ta marknadsandelar på både privat- och företagsmarknaden. Vi kommer därför, åtminstone inledningsvis, bara kunna tillhandahålla ett begränsat antal fordon men tillräckligt för att göra skillnad, säger Lars Backström.