TCECUR vinner nya affärer via dotterbolaget TC Connect AS

TCECURS (”TCECUR”) dotterbolag TC Connect AS har tecknat ett service och support-avtal med en av världens största oljeproducenter. Avtalet som sträcker sig över 5 år, med option på ytterliggare 2 + 2 år, har ett värde om 1,5 MNOK per år.

Avtalet omfattar att TC Connect AS skall stå för uppgradering, underhåll, service och support av sitt TETRA-system på två av kundens oljeriggar i Norge.

”Vi är väldigt glada att ha vunnit vår första affär med detta framstående bolag. För TC Connect AS är det här en spännande och strategiskt viktig affär där vi återigen visar att vi är konkurrenskraftiga på en tuff marknad där det finns strikta krav på kompetens, kvalitet och leveransförmåga. Kontraktsvärdet är 1,5 MNOK per år, men vi förväntar oss att avtalet ska leda till merförsäljning.” säger Ansgar Birkeland, VD på TC Connect AS.

"Det är mycket glädjande att det arbete som vi lagt ner i Norge fortsätter bära frukt och att vi återigen bevisar att TC Connect AS är en central nyckelleverantör av kritiska säkerhetslösningar i Norge.” säger Ole Oftedal, VD och koncernchef på TCECUR.

Ole Oftedal, VD och koncernchef
Ole@tcecur.se