Anders Lönner ny styrelseledamot i TC TECH Sweden AB (publ)

Styrelsen i TC TECH har idag publicerat kallelse till extra bolagsstämma den 20 september, vid vilken Anders Lönner kommer att väljas till ny styrelseledamot i bolaget. Kallelsen i sin helhet finns tillgänglig på bolagets hemsida samt i Post och Inrikes Tidningar.

I samband med den riktade nyemission som genomfördes den 15 augusti blev Anders Lönner TC TECH’s näst störste aktieägare. Bolagets valberedning har därför föreslagit att Lönner väljs in i styrelsen, ett uppdrag som Lönner har tackat ja till.

Anders Lönner var mellan 1999 och 2013 VD för Meda, ett läkemedelsföretag vars framgångar starkt kopplas till Lönner som person. 2012 utsågs han till Årets entreprenör av EY (f d Ernst & Young).  Sedan 2014 är Lönner arbetande styrelseordförande i Karo Pharma AB.

”Anders Lönner har en unik erfarenhet av, och kunskap om, att framgångsrikt utveckla och bygga teknologibolag i globalt konkurrensutsatta områden, och det är självklart en förmån att få ta del av Anders’ engagemang dels som stor ägare men också som styrelseledamot i TC TECH”, säger styrelsens ordförande Peter Mattisson i en kommentar.

Peter Mattisson, styrelseordförande TC TECH

Denna information är sådan information som TC TECH Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 23 augusti 2016 8.00 CET.