TC TECH erhåller slutgodkännande av kund i Taiwan

TC TECH Sweden AB (publ) meddelar att bolaget erhållit slutgodkännande av produktionssystemet för volymproduktion av högpresterande LGP:er till LCD-bildskärmar som levererades till en kund i Taiwan i juli. Det är en viktig milstolpe för bolaget som nu har en slutgodkänd produkt i Asien för masstillverkning av ultratunna plastprodukter med nanostrukturmönster.

Kunden som har slutgodkänt produktionssystemet är en asiatisk aktör inom utveckling och produktion av komponenter till stora tillverkare av LCD-bildskärmar.

– TC TECH tar nu ett viktigt steg framåt, från att vara ett utvecklingsbolag med en stark teknologiplattform till att även vara en leverantör av en marknadsledande produkt som används kommersiellt för industriell volymproduktion. Vi har avvaktat detta slutgodkännande, som har föregåtts av omfattande långtidstester, samt kommersiell tillverkning i allt högre volymer i kundens fabrik innan vi påbörjar försäljning till ytterligare kunder. Nu när vi har uppnått detta drar vi igång försäljningsprocessen i full fart, och vi anser oss ha utmärkta möjligheter att omsätta pågående diskussioner med existerande och potentiella kunder till ytterligare beställningar redan under 2018 , säger TC TECHs vd Alexander Luiga.

TC TECHs produktionssystem för tillverkning av ultratunna, högpresterande LGP:er (light guide plates) till LCD-skärmar gör det möjligt att skapa LCD-skärmar som är tunnare och har högre bildkvalitet samtidigt som de förbrukar mindre energi. Konkurrensen mellan tillverkare av LCD-skärmar, samt från tillverkare av OLED-skärmar, har skapat ett mycket starkt intresse för TC TECHs produktionssystem och teknologi från företag inom olika nivåer av tillverkningskedjan som satsar på att ta LCD-teknologin till nästa nivå.

Denna information är sådan information som TC TECH Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU's marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 8 oktober 2018 8.00 CET.