TC TECH’s produktionssystem slutgodkänt

Det första av de två produktionssystem som TC TECH levererat till Taiwan är nu verifierat och slutgodkänt i fullskalig produktion.

”Detta är självklart en väldigt viktig milstolpe i TC TECH’s utveckling”, säger VD Alexander Luiga i en kommentar. ”Dels innebär slutgodkännandet att vi kommer att redovisa intäkter under första kvartalet 2017, dels kan vi nu intensifiera försäljningsarbetet av ytterligare system med godkännandet som grund”.

”Vad gäller det andra levererade systemet har detta uppnått samma kvalitetsstatus som det första. Nästa steg är att komplettera systemet med en s k Roll-to-Sheet-utrustning (RtS, en automatiseringsutrustning som gör det möjligt att mata in plastfilm från en rulle direkt in i systemet och efter inprägling av nanostrukturmönster klippa till önskad storlek). Denna produktutveckling pågår för fullt, och vi förväntar oss att ha en RtS installerad i Taiwan inom ett par månader. Därefter kommer kunden att för vår räkning testköra utrustningen i tre månader. Att kunna utveckla en RtS i nära samarbete med kund är otroligt värdefullt för oss, då den kommer att utgöra ett mycket attraktivt tillbehör till framtida system” avslutar Alexander Luiga.

För ytterligare information, kontakta:

Denna information är sådan information som TC TECH Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU's marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 20 februari 2017 kl 08.00 CET.

TC TECH utvecklar och tillverkar industriella produktionssystem för avancerade plastdetaljer med precision på nanonivå. Teknologin baseras på en patenterad induktionsteknik som gör det möjligt att mycket snabbt och precist hetta upp och kyla ned material. Inledningsvis fokuserar TC TECH på system för tillverkning av s k Light Guide Plates (LGP) till bildskärmar, som kan göras tunnare med avancerade nano-mönster till en låg produktionskostnad. Metoden har potential att bli en ny standard inom bildskärmsindustrin. Tekniken lämpar sig även väl för såväl andra applikationsområden som material. TC TECH har sitt huvudkontor i Karlshamn samt forskning och utveckling i Stockholm.