TC TECH Sweden AB (publ) lämnar delårsrapport per 30 juni 2016

Bolagets nettoomsättning uppgick till 0 tkr (0 tkr) under andra kvartalet 2016, medan nettoresultatet uppgick till -5 928 tkr (-857 tkr). Under samma period uppgick kassaflödet från den löpande verksamheten till -4 323 tkr (-541 tkr).

Under det första halvåret 2016 uppgick bolagets nettoomsättning till 0 tkr (0 tkr), och nettoresultatet till -12 272 tkr (-2 025 tkr). Kassaflödet från den löpande verksamheten under årets första sex månader uppgick till -11 289 tkr (-669 tkr).

Efter periodens utgång har bolaget genomfört en riktad nyemission om 650 000 aktier, varigenom bolaget tillförts 13,3 mkr i likvida medel. I samband med emissionen blev Anders Lönner bolagets näst störste aktieägare.

Bolaget har vidare publicerat kallelse till extra bolagsstämma den 20 september, vid vilken Anders Lönner kommer att utses till styrelseledamot i bolaget.

Denna information är sådan information som TC TECH Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 26 augusti 2016 8.00 CET.