TC TECH Sweden AB (publ) publicerar delårsrapport per 30 september 2017

Bolagets nettoomsättning uppgick till 0 tkr (0 tkr) under tredje kvartalet 2017, medan nettoresultatet uppgick till -5 406 tkr (-5 498 tkr).  Under samma period uppgick kassaflödet från den löpande verksamheten till -2 222 tkr (-3 847 tkr).

Under perioden januari - september 2017 uppgick bolagets nettoomsättning uppgick till 3 141 tkr (0 tkr) och nettoresultatet till -15 668 tkr (-17 769 tkr).  Kassaflödet från den löpande verksamheten under årets första nio månader till -9 974 tkr (-15 135 tkr).

TC TECHs patent gällande active intermediate har blivit godkänt i Kina och Japan.  Patentet omfattar den grundläggande elektromagnetismen i bolagets teknik och är en utökning av  befintliga patentfamiljer.  Patenten rör den unika tekniken att tillverka bland annat ultratunna light guide plates.  Med TC TECHs teknik är det möjligt att tillverka så kallade light guide plates med en tjocklek ner till 0,1 mm. Tekniken möjliggör applicering av dubbelsidigt nanomönster även i ultratunna light guide plates, vilket tillsammans med en hög produktivitet gör TC TECHs teknik unik.

Denna information är sådan information som TC TECH Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU's marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 23 november 2017 8.00 CET.