Studier - en väg från sjukskrivning till arbete

I en ny rapport från TCO ser vi en stor efterfrågan bland tjänstemän på möjlighet att studera vid sjukskrivning. Välkommen på frukostseminarium hos TCO klockan 08:30 den 27 oktober.

I rapporten står ökade möjligheter till omställning för de som blivit sjukskrivna i fokus. Rapporten bygger på en enkätundersökning som TCO har låtit SCB göra med frågor kring omställning och studier till tjänstemän som har varit långtidssjukskrivna. Resultaten visar att det finns en efterfrågan bland tjänstemännen att kunna studera vid sjukskrivning och att detta skulle kunna underlätta för sjukskrivna att återgå i arbete där de kan ta tillvara sin kompetens och erfarenhet.

Therese Svanström Andersson, statssekreterare hos socialförsäkringsminister Annika Strandhäll och Johan Forssell (M)vice ordförande i Socialförsäkringsutskottet diskuterar rapportens resultat tillsammans med TCO:s utredare Mikael Dubois och Jan Dahlström, Vårdförbundet.

Anmälan sker till daniel.axelsson@tco.se senast 23 oktober.

För mer information om seminariet, klicka här

Kontakt:

Daniel Axelsson, pressekreterare 072-204 22 54