TCO växer för sjunde året i rad

Det totala medlemsantalet i TCO ökade 2017 med 10 316 personer, vilket motsvarar knappt en procent. Det innebär att TCO-förbunden vid årsskiftet samlade 1 392 616 medlemmar.

- Årets siffror visar att vi har en fortsatt positiv utveckling. Det ger oss fortsatt inflytande och möjlighet att påverka samhället i en riktning som gynnar de breda grupper som TCO-förbunden företräder, säger Eva Nordmark, ordförande TCO.

Karin Emanuelli, presschef, 070- 839 0206

TCO

TCO är en centralorganisation för 14 olika fackförbund med 1,3 miljoner medlemmar. 60 % är kvinnor. Vi är partipolitiskt fristående. I förbunden finns medlemmar inom både industrin, handeln, tjänstesektorn, kommuner och statlig verksamhet. TCO-förbunden organiserar viktiga samhällsbärande grupper som bland annat lärare, poliser, sjuksköterskor och journalister. www.tco.se