Song Networks blir TDC Song

Som ett viktigt steg i processen att integrera Song och TDC är det nya namnet för Song Networks bestämt. Det blir TDC Song.

I november 2004 förvärvade TDC, Danmarks ledande telekommunikationsföretag, Song Networks med målet att bli den ledande leverantören av IP-baserade kommunikationslösningar till företag i Norden. - Namnbytet är ett naturligt steg i integrationsprocessen och förstärker Songs varumärke med tyngden från TDC. Genom att behålla Song i namnet drar vi nytta av kännedomen om Song i Sverige, Finland och Norge. Och eftersom vi fortsätter att leverera nordiska IP-baserade kommunikationslösningar är det viktigt att kunder i hela Norden känner igen det nya namnet, säger Mats Lundqvist, VD för Song Networks. Det nya namnet kommer att börja användas under det första kvartalet i 2005 tillsammans med en ny logotype och varumärkesplattform. Fram tills dess fortsätter bolaget sin verksamhet under nuvarande varumärke, Song Networks. För information, vänligen kontakta: Song Networks Mats Lundqvist, VD Telefon: +46 (0) 8 5631 07 12 Mobil: +46 (0) 701 81 07 12 E-mail: mats.lundqvist@songnetworks.se Song Networks presstjänst Tobias Gyhlénius Telefon: +46 (0) 8 5631 05 27 Mobil: +46 (0) 701 81 05 27 E-mail: tobias.gyhlenius@songnetworks.se