TDC stärker sin kompetens inom telefonitjänster från Visionutveckling

TDC är sedan många år telefonimjukvaru- och tjänsteföretaget Visionutvecklings största partner på den svenska marknaden. TDC utökar nu samarbetet och stärker kompetensen inom hänvisningssystemet Vision 80/20.

TDC Sverige ökar sin kompetens och servicegrad gentemot de kunder som valt hänvisningssystemet 80/20 genom att ta över 1:a och 2:a linjens support. Efter en successiv utbildning av TDCs tekniker, kommer TDC ha full kompetens att sälja, installera, drifta och supportera Vision 80/20. ”Vi tycker det är väldigt roligt att TDC vill utöka sitt samarbete med oss. Vi har levererat ett antal större installationer tillsammans, exempelvis till Astra-Zeneca och Beijer Bygg. Dessa installationer ser vi som ett bevis på den höga kvalité som våra produkter och tjänster håller. Vi ser fram mot det fortsatta samarbetet tillsammans med TDC, samt de nya affärsmöjligheter som det för med sig.”, säger Tomas André som är vd på Visionutveckling. TDC har redan idag stor kompetens inom Visionutvecklings applikationer och använder sig av deras tjänster i den egna verksamheten i form av röstbrevlådan VIP2000 samt talstyrd telefonist. ”Genom denna satsning blir TDC den partner till Visionutveckling med störst egen teknisk kompetens. Vi upplever en stark efterfrågan från våra kunder när det gäller tjänster från Visionutveckling och ser det därför som naturligt att stärka vårt kundåtagande inom deras lösningar. Satsningen är dessutom ett viktigt steg för att förstärka TDCs position som ledande leverantör av IP telefoni och Unified Communications på den svenska marknaden.”, säger Anders Nordin som är chef över produktledningen på TDC.