Stolpe ut för Team biogas.se

Det var stolpe ut för Team biogas.se under onsdagens officiella STCC-test på Ring Knutstorp i Skåne.

– Även om resultatet inte blev det väntade fick vi en massa värdefulla svar som vi tar med oss till premiären på Jyllandsringen 22-23 april, säger teamchefen Tommy Kristoffersson.

Patrik Olssons biogasdrivna VW Scirocco brottades med ett elektriskt fel vilket gjorde att han inte kom ut på banan förrän under eftermiddagen.

För Fredrik Ekblom flöt testet på enligt planen ända tills det var dags att sätta de riktigt snabba tiderna. Då kolliderade han med regerande mästaren Richard Göransson och skadade såväl styrning som bakvagn.

Bekymren gjorde att ingen av teamets förare lyckades slå sig in bland de tio främsta. Snabbast av alla var Johan Stureson i sin BMW 320si.

– Självklart kunde vår sista testdag innan premiären slutat bättre, men vi har bra koll på läget så jag är inte orolig, säger Kristoffersson.

............................