ESS väljer TechniaTranscat som PLM-leverantör

Report this content

STOCKHOLM, 17 februari, 2016 – Den europeiska forskningsanläggningen European Spallation Source (ESS) som nu byggs i Lund har valt TechniaTranscat, ett dotterbolag till Addnode Group, som systemleverantör för livscykelhantering av produkter (PLM).

European Spallation Source (ESS) är en flervetenskaplig forskningsanläggning baserad på världens mest kraftfulla neutronkälla, som kommer att bedriva forskning inom bland annat life science, energiteknik, miljöteknik, kulturarv och fysik. ESS har valt en PLM-lösning baserad på systemplattformen 3DEXPERIENCE från Dassault Systèmes, med tilläggskomponenterna TVC från TechniaTranscat. ESS kommer att använda PLM-systemet som ett stöd i utvecklingsarbetet av anläggningen med tillhörande utrustning samt själva driften.

- ”Vi på TechniaTranscat känner oss hedrade att som PLM-partner vara en del av ESS-projektet. ESS kommer att katalysera och stå för nästa generations forskning inom läkemedel, material och fysik. PLM-systemet som vi levererar kommer att möjliggöra en väl fungerande och säker planering, utveckling och drift av ESS”, säger Jonas Gejer, VD på TechniaTranscat.

För mer information, vänligen kontakta:
Jonas Gejer
, vd TechniaTranscat AB
Tfn: +46 (0) 8 599 204 14
E-post: jonas.gejer@techniatranscat.com

Om TechniaTranscat
TechniaTranscat- # 1 kunskapsföretag inom PLM. Vi visar vägen för framtidens innovation. Vi guidar dig till att bli framtidens vinnare genom att kombinera dina egna styrkor med vår expertis inom Product Lifecycle Management (PLM). Våra lösningar används över hela världen inom branscher som life science, fordonsindustri, resor, detaljhandel, olja&gas, telekom, mode och mat & dryck. Vi har över 4 000 kunder över hela världen, inklusive 43 som är noterade på Fortune 500. TechniaTranscat är en del av Addnode koncernen (noterad på Nasdaq OMX Nordic List). För mer information, vänligen besök www.techniatranscat.com

Om ESS
European Spallation Source (ESS) är ett flervetenskapligt forskningscentrum baserat på världens mest kraftfulla neutronkälla. I full drift (2025) kommer anläggningen att vara upp till 100 gånger kraftfullare än dagens anläggningar. ESS kommer att innebära nya möjligheter för forskare inom områden som life science, energi, miljöteknik, kulturarvsforskning och fysik. För mer information, vänligen besök www.esss.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

ESS kommer att katalysera och stå för nästa generations forskning inom läkemedel, material och fysik. PLM-systemet som vi levererar kommer att möjliggöra en väl fungerande och säker planering, utveckling och drift av ESS.
Jonas Gejer, VD på TechniaTranscat