Guld till stark presentation av Teknikföretagen

Teknikföretagens presentationsfilm kammade hem det prestigefyllda Intermedia-globe GOLD-priset i 2013-års upplaga av World Media Festival i Hamburg. Tävlingen belönar modern media från hela världen, och priset delades ut i kategorin: PR: Corporate Identity.

– Det känns särskilt roligt att filmen, som har bäring på den svenska innovationsandan och våra 3 600 medlemsföretag i Sverige, har fått uppmärksamhet och står sig i internationell konkurrens, säger Johan Grauers, projektledare på Teknikföretagen.

Med hjälp av animationer berättar filmen om entreprenörens uppfinningsrikedom, företagen och samhällsekonomin i Sverige.

– Berättandet av en god historia i kombination med bra dramaturgi är oslagbara element för att fånga publikens intresse, säger regissör Mikael Wikström på STARK Corporate Communication. Filmen kan ses på Teknikföretagens hemsida.

STARK Corporate Communication är en av Sveriges ledande kommunikationsbyråer som skapar affärsdrivande kommunikation enligt devisen ”We will move your audience”. Verksamheten bedrivs inom fyra affärsområden: Corporate film, Event, News & report och Digital solutions.

Teknikföretagen

Johan Grauers, +46 706 72 52 85, johan.grauers@teknikforetagen.se

STARK Corporate Communication

Joakim Hökegård, VVD, +46 31 707 74 18, joakim.hokegard@stark.se

Teknikföretagen är arbetsgivarorganisationen som ger kreativiteten utrymme. Vi finns över hela Sverige och bistår 3900 teknikföretag i arbetsrätt och branschfrågor, så att de kan fokusera på att utveckla varor och tjänster i världsklass. Teknikföretag formar framtiden, och vi hjälper dem att lyckas.

Det känns särskilt roligt att filmen, som har bäring på den svenska innovationsandan och våra 3 600 medlemsföretag i Sverige, har fått uppmärksamhet och står sig i internationell konkurrens.
Johan Grauers, projektledare Teknikföretagen