Teknikföretagens konjunkturprognos för 2018

Teknikföretagens nya chefekonom Mats Kinnwall bjuder in till presseminarium om de ekonomiska utsikterna internationellt. Vidare kommenteras utsikterna för teknikföretag i Sverige med branschvisa genomgångar av bil- och transportmedelsindustrin, maskinindustrin, metallvaruföretag samt tele- och elektronikindustrin.

• Den Nya Normalen är här för att stanna: inga tecken på att den svaga produktivitetstrenden håller på att vända uppåt
  • Tillväxttoppen har passerats för denna konjunktur
  • Inflationen fortsätter att gäcka centralbankerna: Phillipskurvan är kortsluten

När? Onsdag 23 maj klockan 09:30

Var? Teknikföretagen, Storgatan 5, Stockholm

Kaffe och smörgås serveras från klockan 09:15

Varmt välkommen!

Teknikföretagen presenterar halvårsvisa genomgångar av konjunkturutsikterna. Tidigare prognoser samt Teknikföretagens kvartalsvisa konjunkturbarometrar finns på www.teknikforetagen.se

Teknikföretagen är arbetsgivarorganisationen som ger kreativiteten utrymme. Vi finns över hela Sverige och bistår 3900 teknikföretag i arbetsrätt och branschfrågor, så att de kan fokusera på att utveckla varor och tjänster i världsklass. Teknikföretag formar framtiden, och vi hjälper dem att lyckas.