Digital Mobility och Tele1 Europe lanserar WAP-portalen InHand

Digital Mobility och Tele1 Europe lanserar WAP-portalen InHand Digital Mobility InHand AB och Tele1 Europe lanserar nu den trådlösa WAP-portalen InHand i Norden www.inhand.net. För allra första gången kan nu användarna via en portal få snabb och enkel access till olika WAP-tjänster som att boka resor och ta del av finansiell information. InHand lanseras i samarbete med data- och teleoperatören Tele1 Europe. Tele1 Europe står för kopplingen mellan det mobila nätet och Digital Mobility Inhand´s WAPHUB . WAP-tjänsterna genom InHand är åtkomliga för alla WAP-användare i Norden, oavsett vilken mobiloperatör man i grunden tillhör. WAP-portalen nås genom ett mobilnummer som tillhör Tele1 Europe´s nät. Genom InHand får beslutsfattare direktaccess till högvärdestjänster. Digital Mobility InHand AB kommer inom de närmaste månaderna att lansera fler tjänster som blir nåbara genom portalen. Exempel är banktjänster och andra transaktionsintensiva tjänster där kraven på säkerhet och krypterad access är ett krav. - Vi har nu tagit de första stegen mot att erbjuda våra kunder riktigt avancerade WAP-tjänster. Vi arbetar ständigt för att finna nya områden att utveckla och är mycket fokuserade på tjänster som rör mobilt Internet, säger Ivar Strömberg koncernchef Tele1 Europe Holding AB. - Uppskattningsvis kommer, i slutet av året, WAP-telefoner utgöra nära 20% av det totala antalet mobiltelefoner. Kravet på tidskritisk, relevant och användbar information samt transaktionstjänster kommer öka markant, menar Krister Jörlén, verkställande direktör Digital Mobility InHand AB. Bakom Digital Mobility Limited står bland annat riskkapitalbolaget Ledstiernan. Bolaget är också medlem av Wireless Application Protocol (WAP) Forum. För mer information, kontakta; Tele1 Europe Holding AB Digital Mobility InHand AB Ivar Strömberg, koncernchef Krister Jörlén, Verkställande Tel:: +46 8 5631 02 19 direktör E-post: Tel: 08-622 2770 ivar.stromberg@tele1europe.se E-post: krister@digimob.com Christer Palmgren, affärsområdeschef Tel: +46 8 5631 00 92 E-post: christer.palmgren@tele1europe.se Om Tele1 Europe Tele1 Europe är en snabbväxande data- och teleoperatör med verksamhet i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Affärsidén är att erbjuda bredbandslösningar för data, telefoni och Internet till stora och medelstora företag samt organisationer i Norden. Tele1 Europe är idag den enda nordiska data- och teleoperatören som investerar i lokala accessnät med bredbandskapacitet. Utbyggnaden sker i Nordens nio största städer. Accessnäten, som binds samman med långdistansnät, blir Europas snabbaste "motorväg" för data- och Internettrafik med en initial kapacitet till kund på upp till en gigabit. www.tele1europe.com Mer information om Digital Mobility Limited 1. Digital Mobility Limited med huvudkontor i London och Stockholm, etablerades under 1998 för att underhålla "high net worth European executive" med information, kommunikation, verifiering och transaktionstjänster genom fasta och mobila nät. 2. Digital Mobility Limited tillhandahåller mobila slutanvändare lämplig, säker och personifierad access samt kontroll över sina tillgångar genom konvergensen i portabla och nätbaserade kommunikationsteknologier. 3. Digital Mobility samlar ihop och levererar innehåll från tredje parts leverantör till användare av mobiltelefoni och bearbetar möjligheterna i den starka utvecklingen i antalet WAP- telefoner för att ge stressade resenärer information "any time, any place" inom en rad tjänster såsom bank, aktiehandel, nyheter, resor och andra innehållsbaserade tjänster. 4. Digital Mobility har ett nära samarbete med en rad viktiga banker och finansiella institut för att utveckla och leverera skräddarsydda bankerbjudanden. www.inhand.net ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/08/20000308BIT00480/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/08/20000308BIT00480/bit0002.pdf