GEAB The Phone House återförsäljare åt Tele1 Europe

GEAB The Phone House återförsäljare åt Tele1 Europe Telekomkedjan GEAB The Phone House har tecknat ett exklusivt avtal med ensamrätt att fram till den sista januari år 2000 sälja Tele1 Europes mobilabonnemang. Tele1 Europe valde GEAB på grund av företagets höga kompetens och utbredda butiksnät. Tele1 Europe är en av fyra mobilleverantörer i Sverige och den snabbast växande fristående teleoperatören i Norden. De hyr in sig på Telias GSM- nät och har därmed tillgång till en täckning som är överlägset bäst i Sverige. - Valet av samarbetspartner föll naturligt på GEAB eftersom de utgör Sveriges största kedja av oberoende återförsäljare. De är en kompetent distributionskanal mot företagsmarknaden som är vårt huvudfokus, säger Anders Brismo, VD på Tele1 Europe. Sveriges största oberoende återförsäljarkedja GEAB The Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Kedjan har ca 210 anställda och 43 butiker i Sverige. - Som oberoende återförsäljare av telekomtjänster så är det viktigt för oss att kunna erbjuda alla marknadsalternativ, Tele1 Europe kompletterar vår tjänsteportfölj på ett bra sätt, säger Jan Näsström, marknadschef på GEAB The Phone House. För mer information, kontakta: Tele1 Europe Sverige AB GEAB The Phone House Anders Brismo, VD Jan Näsström, marknadschef Tel: 08-56 31 00 26, Mobil: Tel: 08-725 58 68, Mobil: 0701-81 00 26 0705-22 47 00 E-post: E-post: jan.nasstrom@geab.se anders.brismo@tele1europe.se www.geab.se www.tele1europe.se Om Geab The Phone House GEAB The Phone House ägs av den europeiska kedjan The Carphone Warehouse som startades 1989 i Storbritannien. Kedjan är Europas största affärskedja inom telefoni och har cirka 5 000 anställda och drygt 700 butiker i Storbritannien, Irland, Frankrike, Spanien, Portugal, Polen, Tjeckien, Holland, Belgien och Sverige. Om Tele1 Europe Tele1 Europe är en snabbväxande nordisk teleoperatör med huvudkontor i Stockholm. Affärsidén är att erbjuda ett kompletta utbud av kommunikationstjänster, telefoni, mobila tjänster, data och tilläggstjänster såsom centrex till medelstora och stora företag och organisationer i Norden. Bolaget har börjat bygga lokala accessnätverk i nio städer, Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Köpenhamn, Århus, Oslo, Bergen och Helsingfors, och etablerar vad Tele1Europe anser vara det första CLEC-nätet som täcker den nordiska regionen. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/29/20000410BIT00800/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/29/20000410BIT00800/bit0002.pdf