Comviq lanserar Comviq Go Live!

Lättare att använda och förstå mobila innehållstjänster för alla Comviq/Tele2-kunder

Comviq/Tele2 lanserar idag ett enklare sätt att få tillgång till mobila innehållstjänster - Comviq Go Live!, som därmed också blir samlingsnamnet för allt innehåll hos Comviq. Comviq har idag ett komplett utbud av innehållstjänster. Med Comviq Go Live! samlas de mest efterfrågade av dessa på ett och samma ställe med syftet att de nu ska vara både lättare att hitta och använda.

- Efterfrågan på innehåll har ökat markant de senaste månaderna, framför allt när det gäller MMS. Så därför ser vi att tiden nu är mogen för att ge alla våra kunder enkel tillgång till mobilt innehåll, säger Fredrik Berglund, VD för Tele2 i Sverige. För oss har det varit självklart att alla ska ha samma möjligheter att kunna få tillgång till mobilt innehåll utan att behöva ha ett dyrare abonnemang eller tvingas ha en speciell telefon.

Med Comviq Go Live! får användaren en överskådlig meny över olika innehållstjänster. Med de flesta telefoner räcker det med en enda knapptryckning för att få tillgång till de allra senaste och mest populära tjänsterna som t ex spel, ljud och bild, nyheter, väder och horoskop mm. Tanken är att alla Comviq/Tele2-kunder enkelt ska få tillgång till Comviq Go Live!, oavsett abonnemangsform, kontantkort eller telefonmodell. Comviq/Tele2-kunder kan från och med idag enkelt ladda ned inställningarna direkt från Comviqs hemsida.

- Vi har utvecklat Comviq Go Live! tillsammans med våra kunder genom både fokusgrupper och genom att ständigt ta till oss information om vad kunderna vill ha. Genom detta arbete har det tydligt framgått att kunderna efterfrågar en kombination av nytto- och nöjestjänster som exempelvis nyheter, väderinformation, MMS-bilder och spel. Med Comviq Go Live! samlar vi alla dessa tjänster på ett enda ställe för våra kunder, säger Fredrik Berglund, VD på Tele2 i Sverige.

I samband med lanseringen av Comviq Go Live! introducerar också Comviq förkonfigurerade telefoner hos sina återförsäljare. Flertalet av dessa telefoner innehåller en speciell Comviq Go Live!-meny som gör det ännu enklare för kunden att ta del av tjänsterna. Utbudet av antalet telefonmodeller som är förkonfigurerade för att använda Comviq Go Live! kommer att utökas under året. Gemensamt för dessa telefonmodeller är att de har all den funktionalitet som krävs för att kunna få en så bra upplevelse och användarnytta som möjligt.

Så här fungerar Comviq Go Live!
Alla Comviq/Tele2-kunder kan få tillgång till Comviq Go Live! genom att antingen kontakta kundservice eller genom att ladda ned inställningarna direkt från www.comviq.se/comviqgolive. För att kunna utnyttja all funktionalitet i Comviq Go Live! bör telefonen ha färgskärm samt stöd för MMS, Java och GPRS. Med en enda knapptryckning når användarna portalen där alla innehållstjänster är samlade såsom exempelvis; spel, ljud, bild, nyheter, väder och horoskop. Genom att sedan trycka på någon av ikonerna kan användaren enkelt ladda ned eller ta del av det innehåll som finns. Att bli en Comviq Go Live!-användare kostar ingenting, utan användaren betalar för den mängd innehåll som laddas ned enligt gällande GPRS-priser. För vissa tjänster, som exempelvis spel och ringsignaler, utgår även ett fast pris för själva tjänsten. För mer information om priser och villkor, se www.comviq.se.

Bild som visar hur Comviq Go Live! ser ut i mobilens display finns för nedladdning på www.comviq.se/comviqgolive/T610_Go_Live.jpg

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.

För mer information, kontakta:
Fredrik Berglund, VD Tele2 Sverige eller Markus Täkte, chef produktutveckling Tele2 Sverige på telefon 08-56 26 40 00.