Comviq sänker kontantkortspriserna med upp till 33%

Comviq sänker nu priserna ytterligare för befintliga och nya kontantkortskunder. Under kvällar och helger sänks priset med 33% från 55 öre till 37 öre per minut. Under dagtid sänks priset från 5.50 kronor till 4.85 kronor per minut. Prissänkningen innebär att Comviq befäster sin prisledande position på den svenska marknaden.
  • Det ska alltid vara enklast och billigast att ringa med Comviq, oavsett om du är kontantkortskund eller har ett mobilabonnemang hos oss. Eftersom kontantkort blivit allt mer populärt bland våra kunder, vill vi nu göra det ännu billigare för dem att ringa med Comviq. Vi har även beslutat att behålla den låga startavgiften på 40 öre per samtal, till skillnad från en del konkurrenter, som valt att höja denna i samband med prisförändringar, säger Fredrik Berglund, VD Tele2 Sverige.
Prissänkningen träder i kraft idag, den 6 november kl 24.00 och gäller för samtal inom Comviq/Tele2s mobila nät, samt till hela det fasta nätet. De kunder som väljer Comviq som sin operatör, kan därmed ringa extra billigt till de andra 3.3 miljoner svenskar, som idag är mobiltelefonikunder hos Comviq/Tele2. Efterfrågan på kontantkort till mobiltelefonen ökar stadigt bland kunderna och alltfler uppskattar fördelarna med ett enkelt sätt att få kontroll över sina samtalskostnader.

För mer information om priser och villkor, se www.comviq.se

För ytterligare information, vänligen kontakta;
Fredrik Berglund, VD Tele2 Sverige AB, Tel 08-5626 4000
eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.