Inbjudan till presskonferens: Säkra betalningar över internet

Nu finns ett nytt system för säkra betalningar över internet. Allt som behövs är en GSM-telefon och en internetuppkoppling.

Den 17 november lanseras betalningssystemet GiSMo. Genom detta system kan köparen handla på internet och betala via sin mobiltelefon på ett enkelt och säkert sätt.

Intresset för handel över internet är stort och ökar i snabb takt. Trots detta är säkerhetsaspekten en källa till oro som gör att många konsumenter helt avstår från inköp på nätet.

En avgörande faktor för tillväxten för handel över internet är därför säkra och enkla betalningsrutiner.

Det nya betalningssystemet GiSMo löser säkerhetsfrågan utan att bygga komplexa och dyra system eftersom det bygger på befintlig teknik. Köparen identifieras på ett säkert sätt och systemet är enkelt att använda.

GiSMo kommer att presenteras av Netcoms koncernchef Lars-Johan Jarnheimer tillsammans med Michael Oiknine, VD för GiSMo på mässan Internet World Sweden.

Du är varmt välkommen till presskonferensen onsdagen den 17 november 1999 kl 11.00 i konferenssal 1 på Sollentunamässan.

Välkommen!

För ytterligare information kontakta:

Lars-Johan Jarnheimer, telefon 08-562 640 00

Janerik Larsson, mobil 070-762 00 85