Joachim Horn utnämnd till CTIO på Tele2 AB

Stockholm - Tele2 AB (Tele2), (NASDAQ OMX Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) meddelade idag att Joachim Horn har blivit utnämnd till CTIO på Tele2 AB.

Joachim Horn har en gedigen bakgrund från tidigare roller som Group CTO för Bharti Airtel Ltd., Group CTO på T-Mobile International AG, Teknikdirektör på T-Mobile Germany, utöver ett stort antal höga chefspositioner inom Siemens AG.

Mats Granryd, VD och koncernchef Tele2 AB, kommenterar: "Vi och vår industri är på väg in i en ny era där mobildata blir en allt mer väsentlig del av vår affärsrörelse. Vi har en spännande tid  framför oss med nya möjligheter som vi behöver ta till vara för att fortsätta ligga steget före. Genom tillsättningen av Joachim Horn som Tele2 ABs CTIO tillför vi betydande och vital kompetens som säkerställer vår fortsatta förmåga att tillhandahålla det bästa erbjudandet även i en mer datacentrerad värld. "

Joachim Horn tillträder sin nya position den 15 augusti  2011.

Lars Torstensson, Investerarfrågor, Tel: 0702 73 48 79
Pernilla Oldmark, Pressfrågor, Tel: 0704 26 45 45

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS LEDANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH TILLHANDAHÅLLER ALLTID DET BÄSTA ERBJUDANDET. Vi har 31 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2010 omsatte bolaget 40,2 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 10,3 miljarder kronor.