KUNDINTAG FÖR TREDJE KVARTALET 2004

Beslutade marknadsföringsaktiviteter för det tredje kvartalet 2004, beräknas leda till ett nettokundintag på mellan 1 och 1,5 miljoner nya kunder. Generellt bibehåller vi en hög aktivitet inom marknadsföring, men har beslutat att begränsa aktiviteten inom uppringt Internet under tredje kvartalet.

Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med nära 25 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sidonoterad på Nasdaq sedan 1997. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA).

KONTAKTPERSONER

Lars-Johan Jarnheimer Telefon: (08) 562 640 00
Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB

Håkan Zadler Telefon: (08) 562 640 00