NetCom Systems AB har bytt namn till NetCom AB

PRV har beslutat godkänna NetCom Systems AB ansökan om namnändring till NetCom AB.

För ytterligare information kontakta:

NetCom Mediaservice 08-5626 4626 (dygnet runt).

NetCom Systems AB, som bildades 1993, är den ledande alternativa leverantören av teletjänster i Skandinavien. Företaget verkar inom området mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2 Mobil samt i Norge genom det börsnoterade intressebolaget NetCom ASA och i Estland genom intressebolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Koncernen verkar dessutom inom området kabel-TV-tjänster.