Nu kan Tele2/Comviqs kunder tanka på kontantkortet via sin fasta telefon

Tele2/Comviq introducerar idag ett nytt, enkelt sätt för sina kontantkortskunder att tanka på kontantkortet. För att tanka på kontantkortet behöver kunden bara ringa in till ett gratisnummer och ange en specifik PIN-kod, samt vilket kontantkortsnummer som påtankningen avser. Beloppet tankas på kontantkortet direkt via telefonen och kunden betalar kostnaden på nästa fasttelefonifaktura. Under juli och augusti 2003 får alla kunder 10% rabatt på kostnaden för de värdebevis man tankar på via fasttelefonifakturan.

- Vi har framför allt alla tonårsfamiljer i åtanke när vi lanserar den här tjänsten. Många tycker att det är både tidskrävande och svårt att få överblick över barnens mobilkostnader genom att köpa nya värdebevis hela tiden, säger Jesper Hedblom, chef för mobila tjänster på Tele2. På det här sättet gör vi det betydligt enklare och mer överskådligt för dem.
Tjänsten är kostnadsfri. För att ansluta sig krävs att kunden har ett fasttelefoniabonnemang hos Tele2. Beställning av anmälningsblanketter för att använda tjänsten görs via Tele2s kundservice på telefon 0200-25 25 25.

Comviq erbjuder mobiltelefoni. Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.

För mer information, kontakta:
Jesper Hedblom, Produktledning Mobila Tjänster, 08-5626 4000 eller Tele2 Mediaservice, 08-5626 4626