Slutförande av Tele2s återköp av egna aktier

Stockholm - Tele2 AB ("Tele2"), (OMX Nordiska Börsen: TEL2 A och TEL2 B), som ett tillägg till det tidigare pressmeddelandet från den 3 september 2008 gällande återköp av egna aktier, meddelar Tele2 AB idag att man slutfört återköpet av 4 500 000 av bolagets aktier, motsvarande cirka en (1) procent av det totala antalet utestående aktier i bolaget. Styrelsen kommer att föreslå nästa årsstämma att besluta om makulering av de återköpta aktierna.

Genomsnittspris för de återköpta aktierna uppgick till SEK 102,10. Bolaget äger för närvarande 4 500 000 B-aktier och 4 948 000 C-aktier. Det totala antalet utestående aktier av samtliga serier i bolaget är 449 799 339 aktier.
____________________________________________________________________
Lars Torstensson, Investerarfrågor, Telefon: 0702-73 48 79

Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatörer. Vårt uppdrag är att leverera prisledande och användarvänliga kommunikationslösningar. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 24 miljoner kunder i 12 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom mobil, fast bredband och telefoni, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på OMX Nordiska Börsen sedan 1996. Under 2007 omsatte bolaget 41,5 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6,3 miljarder kronor. Besök gärna vår hemsida www.tele2.com