Språkresa, tågluff eller charterresa - Comviq kan som första svenska mobiloperatör erbjuda kontantkunder möjligheten att använda sin mobiltelefon utomlands.

- Idag är det lika vanligt att vara kontantkortskund som abonnemengskund och vi vill kunna erbjuda alla våra Comviq-kunder bra tjänster som gör det enkelt att använda mobiltelefonen, säger Fredrik Berglund, marknadsdirektör på Tele2, där Comviq ingår.

Comviq Kontant Utland är en tjänst som alla Comviqs kontantkorts-kunder kan ansöka om, både nya och gamla. Det går att anmäla sig antingen via Internet, via Comviqs kundtjänst eller hos en återförsäljare. Tjänsten innebär att kunden får en räkning i efterskott på de samtal som gjorts utomlands. För samtal i Sverige betalar man som vanligt i förväg genom att ladda kortet med värdebevis.

För mer information, kontakta:

NetCom Mediaservice telefon: 08-5626 4626 (dygnet runt).

NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil, i Norge genom det börsnoterade intressebolaget NetCom ASA och i Estland genom dotterbolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. NätTeknik och Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel-TV-tjänster under varumärket Kabelvision. Bolaget är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECS).

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS SNABBAST VÄXANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH VI ERBJUDER ALLTID VÅRA KUNDER VAD DE BEHÖVER TILL ETT LÄGRE PRIS. Vi har 15 miljoner kunder i tio länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2012 omsatte bolaget 31 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6 miljarder kronor.