Stockholms läns landsting utvidgar samarbetet med Tele2

Landstingets fasttelefonisamarbete med Tele2 omfattar idag bl a SÖS och folktandvården. Nu har även omsorgsverksamheten tecknat avtal med Tele2. Det innebär att ca 100 kliniker i länet får Tele2 som fast förvalsoperatör.

För mer information, kontakta:
NetCom Mediaservice telefon: 08-5626 4626 (dygnet runt).

NetCom AB, som bildades 1993, är ett ledande telekomföretag i Skandinavien. Företaget verkar inom områdena mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärkena Comviq och Tele2Mobil, i Norge genom det börsnoterade intressebolaget NetCom ASA och i Estland genom intressebolaget Ritabell. Inom publik tele- och datakommunikation och Internet verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Datametrix utgör NetComs enhet för systemintegration. Koncernen erbjuder även kabel-TV-tjänster under varumärket Kabelvision. Bolaget är noterat på Stockholms Fondbörs samt på Nasdaq (NECS).