• Tele2 AB/

Tele2 bjuder in till presentation av resultatet för fjärde kvartalet och helåret 2018 och publicerar ny rapportstruktur

Stockholm – Onsdagen den 13 februari 2019 offentliggör Tele2 AB (Tele2) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) resultatet för det fjärde kvartalet 2018. Presentation framförs av Anders Nilsson, vd, Mikael Larsson, finanschef, Samuel Skott, chef för konsumentmarknaden i Sverige, samt Erik Strandin Pers, IR-chef.

Tele2 offentliggör resultatet för det fjärde kvartalet 2018, onsdagen den 13 februari 2019 klockan 07:00 CET (06:00 GMT, 01:00 EST).

Första kvartalsrapporten sedan sammanslagningen med Com Hem
Resultatet för det fjärde kvartalet 2018 blir det första konsoliderade resultat som Tele2 offentliggör sedan sammanslagningen med Com Hem, som slutfördes den 5 november 2018.

Finansiell historik enligt ny struktur tillgängligt på Tele2.com
I samband med fusionen med Com Hem uppdaterar Tele2 sin rapportstruktur. Som tidigare meddelats innefattar detta bland annat en uppdelning av Tele2 Sverige i ett konsumentsegment och ett företagssegment. Finansiell historik enligt den nya strukturen har idag gjorts tillgänglig under rubriken Investerare på Tele2.com.

Telefonkonferens och webbsändning
En telefonkonferens med presentation kommer att anordnas onsdagen den 13 februari 2019 klockan 10:00 CET (09:00 GMT, 04:00 EST). Presentationen framförs på engelska och kommer även att webbsändas på Tele2s hemsida: www.tele2.com

Samtalsinformation
För att vara säker på att uppkopplingen till telefonkonferensen fungerar, vänligen ring in några minuter innan konferensen börjar för att registrera er. Fråga efter ”Tele2 Q4”.

Telefonnummer:
SE: +46 (0)8 5065 3942
UK: +44 (0)330 336 9411
US: +1 929-477-0448

Joel Ibson, Head of Corporate Communications, Tele2 AB, Tel: +46 766 26 44 00
Erik Strandin Pers, Head of Investor Relations, Tele2 AB, Tel: +46 733 41 41 88

_________________________________________________________________________

TELE2 SER DET SOM SIN STÖRSTA UPPGIFT ATT GÖRA DET MÖJLIGT FÖR ALLA ATT LEVA ETT MER UPPKOPPLAT LIV. Vi tror nämligen att det uppkopplade livet är ett bättre liv. Vi arbetar därför för att data ska bli mer tillgängligt för våra kunder oavsett när de behöver det eller var de befinner sig. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 erbjuder tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster samt globala IoT-lösningar. Våra 17 miljoner kunder i åtta länder njuter av en fantastisk trådlös upplevelse genom våra prisbelönta nätverk. Tele2 är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 1996. Under 2017 omsatte bolaget 25 miljarder kronor och presenterade en justerad EBITDA på 6,4 miljarder kronor. För finansiella definitioner, vänligen se sista sidorna i årsredovisningen 2017. Följ @Tele2group på Twitter för de senaste uppdateringarna.

Den 5 november 2018 gick Tele2 samman med Com Hem-koncernen, en ledande leverantör av bredband, TV, play- och telefonitjänster till svenska hushåll och företag, med 1,45 miljoner kunder. Under 2017 omsatte Com Hem-gruppen 7,1 miljarder kronor. Det sammanslagna bolaget kommer att publicera sin första konsoliderade kvartalsrapport i februari 2018.