TELE2 ERHÅLLER MOBILLICENS I KROATIEN

Tele2 AB meddelade idag att ett konsortium lett av Tele2 har erhållit en licens för GSM 1800 och UMTS i Kroatien.

Tele2 börjar bygga ut under det första kvartalet 2005, och planerar att lansera tjänsterna under 2005. Tele2s licens är landets tredje GSM- och UMTS-licens. Kroatien har 4,4 miljoner invånare och mobilpenetrationen är för närvarande runt 60%. – Vi är mycket nöjda med att ha fått den här licensen och ser fram emot att kunna erbjuda ett lågprisalternativ på mobiltjänster till befolkningen i Kroatien, säger Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef för Tele2 AB i en kommentar. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: (08) 562 640 00 Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Dwayne Taylor, Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Krauss, Telefon: (08) 562 000 45 Investerarfrågor Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com