Tele2 får stororder på mobiltelefoni för Volvoanställda

Tele2 och Flextronics Network Services har slutit ett tvåårigt samarbetsavtal för leverans av mobiltelefoni till Volvokoncernens verksamhet i Sverige, där Flextronics Network Services står för nätverkstjänsterna. Totalt omfattar avtalet 5 200 mobilabonnemang med möjlighet att uppgradera antalet till 8 000 abonnemang vid behov. Ordervärdet för Tele2 uppgår till minst 50 miljoner kronor.

- Vi är mycket glada över att vi har fått fortsatt förtroende att leverera mobiltelefoni till Sveriges största företag, säger Markus Täkte, försäljningsansvarig företag på Tele2. Samarbetet är ett bra bevis på att låga priser i kombination med smarta och enkla lösningar, är det som svenska storföretag efterfrågar.

Avtalet är en fortsättning på ett tidigare samarbete där Tele2 sedan två år tillbaka är underleverantör till Flextronics Networks Services, som hanterar Volvos fasta och mobila telefoninät.

Markus Täkte, försäljningsansvarig företag, Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00
eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626

Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med nära 25 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sidonoterad på Nasdaq sedan 1997. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA).

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: