Tele2 sänker priserna på Sverigesamtal

Från och med den första november sänker Tele2 priset på Sverigesamtal till 48 öre minuten inklusive moms under dagtid och till 24 öre minuten på kvällar och helger. Därmed kommer Tele2 även i fortsättningen att vara billigare än Telia. Ett Sverigesamtal kommer att vara 4 procent billigare hos Tele2 än hos konkurrenten Telia när de nya priserna trätt i kraft.

Den 9 november höjer Tele2 öppningsavgiften till samma nivå som Telia, även för privatkunder, d v s 40 öre inklusive moms. I och med att Telia ändrar sin indelning av olika samtalstyper kommer Tele2s och Telias priser på Sverigesamtal att bli direkt jämförbara.

För ytterligare information kontakta NetCom Mediaservice (dygnet runt) 08-5626 46 26.

NetCom Systems AB, som bildades 1993, är den ledande alternativa leverantören av teletjänster i Skandinavien. Företaget verkar inom området mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärket Comviq och i Norge genom det börsnoterade intressebolaget NetCom ASA. Inom publik tele- och datakommunikation verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 Danmark A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Koncernen verkar dessutom inom området kabel-TV-tjänster. Bolaget är noterat på Stockholms fondbörs samt på Nasdaq under symbolen NECSY.