Tele2 sänker priserna på Sverigesamtal

Från och med den första november sänker Tele2 priset på Sverigesamtal till 48 öre minuten inklusive moms under dagtid och till 24 öre minuten på kvällar och helger. Därmed kommer Tele2 även i fortsättningen att vara billigare än Telia. Ett Sverigesamtal kommer att vara 4 procent billigare hos Tele2 än hos konkurrenten Telia när de nya priserna trätt i kraft.

Den 9 november höjer Tele2 öppningsavgiften till samma nivå som Telia, även för privatkunder, d v s 40 öre inklusive moms. I och med att Telia ändrar sin indelning av olika samtalstyper kommer Tele2s och Telias priser på Sverigesamtal att bli direkt jämförbara.

För ytterligare information kontakta NetCom Mediaservice (dygnet runt) 08-5626 46 26.

NetCom Systems AB, som bildades 1993, är den ledande alternativa leverantören av teletjänster i Skandinavien. Företaget verkar inom området mobila GSM-tjänster, i Sverige under varumärket Comviq och i Norge genom det börsnoterade intressebolaget NetCom ASA. Inom publik tele- och datakommunikation verkar koncernen under varumärket Tele2 i Sverige samt dotterbolagen Tele2 Danmark A/S i Danmark och Tele2 Norge AS i Norge. Koncernen verkar dessutom inom området kabel-TV-tjänster. Bolaget är noterat på Stockholms fondbörs samt på Nasdaq under symbolen NECSY.

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS SNABBAST VÄXANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH VI ERBJUDER ALLTID VÅRA KUNDER VAD DE BEHÖVER TILL ETT LÄGRE PRIS. Vi har 15 miljoner kunder i tio länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2012 omsatte bolaget 31 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6 miljarder kronor.