Tele2 tecknar kreditavtal om EUR 800 miljoner

Stockholm – Tele2 AB, (Tele2), (NASDAQ OMX Stockholm: TEL2 A and TEL2 B) meddelar idag att bolaget har ingått ett 5+1+1 års kreditavtal om EUR 800 miljoner med ett syndikat av 11 banker .

Tele2 AB har ingått ett syndikerat kreditavtal med flervalutafunktionalitet till ett belopp om EUR 800 miljoner med 11 relationsbanker. Faciliteten har en löptid om 5 år med två optioner att förlänga med ett år och den ersätter det befintliga facilitetsavtalet från Maj 2012.

Den nya faciliteten stärker Tele2's finansiella position ytterligare och säkerställer en struktur av diversifierade finansieringskällor.

Faciliteten är initialt outnyttjad.

Viktor Wallström, Kommunikationschef, Tele2 AB, Tel: +46 703 63 53 27

Louise Tjeder, IR-chef, Tele2 AB, Tel: +46 704 26 46 52

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS SNABBAST VÄXANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH VI ERBJUDER ALLTID VÅRA KUNDER VAD DE BEHÖVER TILL ETT LÄGRE PRIS. Vi har 15 miljoner kunder i tio länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2012 omsatte bolaget 31 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6 miljarder kronor.