Tele2 tecknar kreditavtal om EUR 800 miljoner

Stockholm – Tele2 AB, (Tele2), (NASDAQ OMX Stockholm: TEL2 A and TEL2 B) meddelar idag att bolaget har ingått ett 5+1+1 års kreditavtal om EUR 800 miljoner med ett syndikat av 11 banker.

Tele2 AB har ingått ett syndikerat kreditavtal med flervalutafunktionalitet till ett belopp om EUR 800 miljoner med 11 relationsbanker. Faciliteten har en löptid om 5 år med två optioner att förlänga med ett år och den ersätter det befintliga facilitetsavtalet från Maj 2012.

Den nya faciliteten stärker Tele2's finansiella position ytterligare och säkerställer en struktur av diversifierade finansieringskällor.

Faciliteten är initialt outnyttjad.

Viktor Wallström, Kommunikationschef, Tele2 AB, Tel: +46 703 63 53 27

Louise Tjeder, IR-chef, Tele2 AB, Tel: +46 704 26 46 52