Tele2Comviq förlänger tiden för avgiftsfria samtal från de katastrofdrabbade länderna.

Då det fortsatt finns många svenskar i de katastrofdrabbade länderna som behöver nå sina anhöriga i Sverige har Tele2Comviq beslutat att förlänga tiden för avgiftsfria mobilsamtal till Sverige t.o.m måndagen den 3 januari 2005 kl 18.00 (CET).

För Tele2Comviqs abonnemangskunder som befinner sig i de katastrofdrabbade området är det dessutom kostnadsfritt att skicka SMS och att ta emot samtal från Sverige.

Tele2Comviqs abonnemangskunder som är eller har varit i de aktuella länderna har inte debiterats för samtalstrafik till Sverige sedan annandag jul. Ett fåtal kunder som redan har fakturerats, kan kontakta Kundservice och få hjälp.

De länder som omfattas är Bangladesh, Indien, Indonesien, Malaysia, Sri Lanka och Thailand.

Malin Rydberg, Informationschef Tele2 AB, 08-56 26 40 00

Tele2Comviq är en del av Tele2. Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med nära 26 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sidonoterad på Nasdaq sedan 1997. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA).

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: