Tele2Comviq inför avgiftsfria samtal från de katastrofdrabbade länderna.

Tele2Comviq har tagit bort alla samtalsavgifter för sina mobilkunder som ringer från de drabbade länderna i Sydostasien. De länder som omfattas är Bangladesh, Indien, Indonesien, Malaysia, Sri Lanka och Thailand och gäller alla mobilsamtal från dessa länder till Sverige.

Åtgärden införs för att underlätta för de drabbade att komma i kontakt med sina anhöriga i Sverige. Detta gäller för alla Tele2Comviqs abonnemangs- och kontantkortskunder från kl 15.00 idag och under 48 timmar.

Malin Rydberg, Informationschef Tele2 AB, 08-56 26 40 00

Tele2Comviq är en del av Tele2. Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med nära 26 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sidonoterad på Nasdaq sedan 1997. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA).

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: