Tele2Comviqs sommarkampanj gav bonus åt Cancerfonden

Tele2Comviqs landsomfattande sommarkampanj med superkillen Glenn blev en succé. På stortavlor runtom i landet uppmanades förbipasserande att ringa Glenn som kunde fixa allt från barnpassning till EM-biljetter. Kontantkortsbonusen* som Glenn genererade på de inkommande samtalen, lovade han att skicka till ett välgörande ändamål. Till vad fick de som ringde bestämma, genom att via SMS meddela vilken organisation eller verksamhet man ville stödja. Den organisation som fick flest röster efter kampanjens slut blir den som får hela bidraget. Nu är det avgjort att det blir Cancerfonden som får mottaga en check på 73 000 kronor som ett resultat av alla samtal till Glenn.

- Vi har fått en oerhört positiv respons på kampanjen på alla sätt, säger Johan Mathson, marknadsansvarig på Tele2. Cancerfonden fick en överväldigande majoritet av rösterna, och vi är mycket glada över att kunna skänka pengar till något som berör så många människor i vårt land.

* Tele2Comviq ger, som enda operatör i landet, kontantkortskunder en bonus på 25 öre i minuten på inkommande samtal. För mer information, se www.comviq.se .

Johan Mathson, marknadsansvarig Tele2 Sverige AB, Tel 08-56 26 40 00 och 070-426 4107
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2Comviq erbjuder mobiltelefoni. Tele2Comviqs affärsidé är enkel; att göra mobil telefoni tillgängligt för så många som möjligt och till lägsta pris. Tele2Comviq är idag en av Sveriges ledande GSM-operatörer. I Tele2Comviqs GSM-nät finns ett av världens bredaste tjänsteutbud. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda våra kunder kvalificerade tjänster till ett bra pris. Tele2Comviq är en del av Tele2 AB, som bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq.

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk: