Tele2s dotterbolag Versatel kontaktad av flera intressenter gällande sin belgiska verksamhet

Stockholm - Tele2 AB ("Tele2"), (Stockholmsbörsen: TEL2 A och TEL2 B), Europas ledande alternativa telekomoperatör, meddelade idag att dotterbolaget Versatel blivit kontaktad av flera intressenter gällande sin belgiska verksamhet. Ytterligare information kommer att göras tillgänglig om det blir aktuellt.
____________________________________________________________________
Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef Tele2 AB, Telefon: 08 - 5626 4000
Lena Krauss, Investerarfrågor, Telefon: 0707-62 00 46
Lars Torstensson, Investerarfrågor, Telefon: 0702-73 48 79

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 21 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.