Tele2s ledningsgrupp tänker cykla från Riga till Vilnius

Report this content

Den 21 augusti tänker koncernledningsgruppen för Tele2 försöka genomföra en 356 kilometers cykeltävling från Riga till Vilnius under två dagar. Syftet är att samla in pengar till ett välgörande ändamål.

Det kommer vara möjligt att följa deltagarnas resa i realtid med hjälp av Tele2s IoT-uppkoppling på en karta på www.tele2.com/Biketour. Där kan man även rösta på personen man tror kommer vinna. För varje röst på en deltagare som tar sig i mål donerar Tele2 5 kronor till SOS Barnbyar i Litauen och Lettland. Donationen ges till organisationen när tävlingen avslutats.

Ledningsgruppen kommer även att besöka flera städer i Lettland och Litauen under resan för att samla in ytterligare pengar till organisationen genom olika aktiviteter samt för att träffa människor och kunder i Baltikum där Tele2 framgångsrikt haft verksamhet i cirka 20 år.

Ledningsgruppsmedlemmarna förbereder sig för tillfället för tävlingen och det är möjligt att följa dem i Tele2s sociala mediekanaler genom ”Tele2BikeTour och #WeAreTele2.

Läs mer om deltagarna, följ tävlingen och lägg din röst här: www.tele2.com/Biketour.

Angelica Gustafsson, PR-chef, Tele2 AB, tel: +46 704 26 41 42

TELE2 SER DET SOM SIN STÖRSTA UPPGIFT ATT GÖRA DET MÖJLIGT FÖR ALLA ATT LEVA ETT MER UPPKOPPLAT LIV. Vi tror nämligen att det uppkopplade livet är ett bättre liv. Vi arbetar därför för att data ska bli mer tillgängligt för våra kunder oavsett när de behöver det eller var de befinner sig. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 erbjuder tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster samt globala IoT-lösningar. Våra 17 miljoner kunder i nio länder njuter av en fantastisk trådlös upplevelse genom våra prisbelönta nätverk. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2016 omsatte bolaget 28 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 5,3 miljarder kronor. För finansiella definitioner, vänligen se sista sidorna i årsredovisningen 2016. Följ @Tele2group på Twitter för de senaste uppdateringarna