Uppsala universitet väljer Tele2

Uppsala universitet och Tele2 har ingått ett treårsavtal avseende telefoni.

Avtalet omfattar vid installationen 390 ledningar där också ISDN ingår. Förutom utgående telefoni omfattar avtalet också inkommande telefoni. Uppsala universitet övergår till en av Tele2:s nummerserier som omfattar 10.000 nummer.

Anders Björkman, VD på Tele2 säger; "Tack vare Tele2:s unika infrastruktur, kan vi leverera kostnadseffektiva, robusta, funktionella lösningar med ett modernt snitt. Detta är något som Uppsala universitet uppskattat och visar genom det förtroende universitetet nu gett oss. Detta visar också att Tele2 mycket starkt kan konkurrera på den offentliga sektorns segment, oaktat Statteldelegationens beslut för ett år sedan".

- "Vi har gått ut i en upphandling till sex operatörer, bland vilka de av Statteldelegationen utvalda operatörerna ingått, som vi bedömt kunde vara tänkbara leverantörer till en stor organisation, som den universitetet utgör med sina 5 000 anställda.

Det visade sig att Tele2 bäst kunde svara upp mot de behov vi har och att Tele2 var mycket konkurrenskraftigt.Vi ser fram emot ett långvarigt samarbete med ett dynamiskt och förtroendeingivande företag, vilket Tele2 representerar", säger Leif Sanner och Anders Ericsson, ansvariga på Uppsala universitet.

Tele2 är ett företag inom NetCom Systems AB.

För mer information var god ring:

Tele2 Mediaservice (dygnet runt) 08 - 5626 46 26

Leif Sanner: Uppsala Universitet 018 - 18 33 00

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS SNABBAST VÄXANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH VI ERBJUDER ALLTID VÅRA KUNDER VAD DE BEHÖVER TILL ETT LÄGRE PRIS. Vi har 15 miljoner kunder i tio länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2012 omsatte bolaget 31 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6 miljarder kronor.