Åklagarmyndigheten väljer Tele2 Business

Report this content

Åklagarmyndigheten har efter en offentlig upphandling valt Tele2 Business som leverantör av kommunikation som tjänst. Tele2 ska leverera växellösningar, anknytningar för cirka 1 300 användare av mobil telefoni och fast telefoni med en Mobile Extension-lösning (MEX). Dessutom ska Tele2 leverera cirka 1 200 mobila bredband till myndigheten. Avtalet är skrivet över 48 månader med möjlig förlängning i ytterligare 24 månader.

Åklagarmyndigheten omfattar cirka 1 300 anställda varav 900 är åklagare. Åklagarmyndighetens 39 kammare ligger utspridda från Malmö i söder till Luleå i norr. Efter en offentlig upphandling i syfte att modernisera sina kommunikationslösningar och skapa en större flexibilitet valde Åklagarmyndigheten Tele2 Business som leverantör av kommunikation som tjänst.

I upphandlingen ingår växel med tillhörande stödsystem, samt service och support av denna. Dessutom har Åklagarmyndigheten upphandlat cirka 1 300 anknytningar för mobiltelefoni, fast telefoni med en tillhörande MEX-lösning. I avtalet ingår också leverans av cirka 1 200 mobila bredband.

– Vi är väldigt stolta över att, efter en offentlig upphandling, tilldelas uppdraget av Åklagarmyndigheten att leverera kommunikation som tjänst. För oss är avtalet ett bevis på att vi kan leverera moderna, flexibla och säkra kommunikationstjänster till ett konkurrenskraftigt pris, säger Anders Långsved, chef för Tele2 Business.

För mer information samt kontakt med Anders Långsved, vänligen kontakta:
Malin Livhage, Presschef, Tele2 Sverige, tel: 070-426 45 16

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS SNABBAST VÄXANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH VI ERBJUDER ALLTID VÅRA KUNDER VAD DE BEHÖVER TILL ETT LÄGRE PRIS. Vi har 15 miljoner kunder i tio länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2013 omsatte bolaget 30 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6 miljarder kronor.

Taggar: