Dalslandskommuner väljer Tele2 Business

Report this content

Kommunerna Bengtsfors, Åmål, Mellerud, Färgelanda och Dals-Ed har i en gemensam upphandling valt Tele2 Business som leverantör av operatörstjänster för både mobil och fast telefoni. Tele2 Business ska enligt avtalet leverera växel, mobil och fast telefoni och mobilt bredband till kommunerna. Avtalet är skrivet över 36 månader med en möjlig förlängning på 24 månader.

De fem Dalslandskommunerna Bengtsfors, Åmål, Mellerud, Färgelanda och Dals-Ed har gemensamt upphandlat operatörstjänster för mobil och fast telefoni samt mobilt bredband.

I avtalen mellan kommunerna och Tele2 ingår leverans av operatörstjänster för cirka 1600 abonnemang för både mobil och fast telefoni, mobil datatrafik och tillhörande tjänster. Dessutom ska Tele2 leverera cirka 200 mobila bredband.

Tele2 satsar även på nätet i regionen och kommer under en tvåårsperiod att öka antalet basstationer i Dalsland och Västra Götaland med 33 procent.

– I offentliga upphandlingar mäts vi alltid på både pris och kvalitet. Därför är vi naturligtvis stolta över att få tilldelningsbeslutet från dessa fem kommuner. Våra nätsatsningar runt om i landet kommer att bidra till att ännu fler kommuner får upp ögonen för Tele2 Business som en helhetsleverantör, säger Anders Långsved, chef för Tele2 Business.

För mer information samt kontakt med Anders Långsved, vänligen kontakta:
Malin Livhage, Presschef, Tele2 Sverige, tel: 070-426 45 16

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS SNABBAST VÄXANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH VI ERBJUDER ALLTID VÅRA KUNDER VAD DE BEHÖVER TILL ETT LÄGRE PRIS. Vi har 15 miljoner kunder i tio länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2013 omsatte bolaget 30 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6 miljarder kronor.

Taggar: