Europas ledande aktör inom lantbruk väljer Tele2

Tele2 vinner ytterligare ny kund då Lantmännen ger Tele2 förtroendet att samordna företagets operatörs- och växeltjänster i Sverige. Avtalet omfattar mobiltelefoni, växel- samt callcentertjänster och sträcker sig över tre år, med möjlighet till förlängning.

Tele2 har under våren 2018 slutit ett nytt avtal med Lantmännen, norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Avtalet omfattar mobiltelefoni, växel- samt callcentertjänster, innehållandes cirka 3 000 mobilabonnemang och 200 fasta IP-anslutningar.

– Vi är stolta och glada över att Lantmännen, ett stort och växande lantbrukskooperativ, har valt oss som sin leverantör av telekommunikationstjänster i Sverige. Deras verksamhet sträcker sig genom hela landet som en viktig partner till svenska lantbruksföretag och Tele2 kommer kunna erbjuda värdefull mobiltäckning, oavsett var medarbetarna befinner sig i kombination med effektiva och automatiserade telefonilösningar. Det är fantastiskt att se hur bredden bland våra kunder ständigt utökas, säger Samuel Skott, vd på Tele2 Sverige.

Tele2 ska säkerställa Lantmännens inomhustäckning samt installera nya inomhusnät enligt verksamhetens behov. Tack vare Tele2:s unika lösning Tele2 Service Online kommer Lantmännen dessutom få en förenklad administration och en effektivare hantering av sina abonnemang, samt en överblick av sina tjänster och sitt användande i realtid. Avtalet sträcker sig över tre år, med möjlighet till förlängning.

Louise Ekman, press- och PR-ansvarig, Tele2 Sverige, +46 70 5222 117 / louise.ekman@tele2.com

TELE2 SER DET SOM SIN STÖRSTA UPPGIFT ATT GÖRA DET MÖJLIGT FÖR ALLA ATT LEVA ETT MER UPPKOPPLAT LIV. Vi tror nämligen att det uppkopplade livet är ett bättre liv. Vi arbetar därför för att data ska bli mer tillgängligt för våra kunder oavsett när de behöver det eller var de befinner sig. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 erbjuder tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster samt globala IoT-lösningar. Våra 17 miljoner kunder i åtta länder njuter av en fantastisk trådlös upplevelse genom våra prisbelönta nätverk. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2017 omsatte bolaget 25 miljarder kronor och presenterade en EBITDA på 6,4 miljarder kronor. För finansiella definitioner, vänligen se sista sidorna i årsredovisningen 2017. Följ @Tele2group på Twitter för de senaste uppdateringarna.

Det är fantastiskt att se hur bredden bland våra kunder ständigt utökas
Samuel Skott, vd Tele2 Sverige